РИОСВ - Пловдив отличи научните разработки на трима млади учени
Дата на публикуване: 27.05.2024 280
Директорът на Регионалната инспекция по околната среда и водите – Пловдив, Ивайло Йотков отличи авторите на три проекта, представени в рамките на шестнадесетата конференция за студенти и млади учени „Екологията – начин на мислене – 2024“ за научно-изследователската им работа в областта на околната среда. Това са:
Ø Никол Пашалиева, научен проект „Оползотворяване на странични продукти, получени при производството на растителни масла за хранителни цели“, ВУЗ: Лесотехнически университет;
Ø Стефан Петров, научен проект „Игровизация на учебния процес при изучаване на биоразнообразието, състоянието и опазването на екосистемите“, ВУЗ: Институт по микробиология – БАН;
Ø Теодор Четалбашев, научен проект „Популационни характеристики на обикновената блатна костенурка (Emys orbicularis) в гр. Пловдив“, ВУЗ: ПУ "П. Хилендарски".
В конференцията бяха представени общо 21 проектни разработки на млади специалисти към университети и научни организации от цялата страна. Тя беше съпътствана от изложба от научни постери, както и от традиционния фотоконкурс „Природата в кадър“.
От името на екипа на РИОСВ – Пловдив Ивайло Йотков поздрави организаторите на форума (Катедра „Екология и опазване на околната среда“ към Биологическия факултет на ПУ „Паисий Хилендарски“, Студентския съвет към висшето учебно заведение, Екологичния студентски екип за творческо развитие и академични постижения „Есетра“) и всички участници и изрази увереността си, че даването на възможност на младите специалисти да представят своите научни разработки и да ги дискутират пред специализирана публика е важен аспект от тяхното образование, който изгражда умения за търсене, комбиниране на знания и намиране на ефективни решения на практика.
Той потвърди готовност от страна на екоинспекцията да сътрудничи по отношение на придобиването на практически опит и професионалната реализация на студентите и младите учени, както и продължаването на дългогодишното партньорство с висшите учебни заведения.